Kaos og krise modner markedet

Det skriver Sverre Meling jr. i Maritimt Forum. Vi tok en prat om markedets utvikling og behovet for strategisk rådgivning. I en tid med mye usikkerhet og raske endringer, blir det stadig viktigere å forstå hvordan politikk og samfunnsutvikling påvirker næringslivet – og din bedrift.

Karoline Sjøen Andersen og Sara Alvsaker. Foto: Maritimt Forum

Fremje klarer seg godt i forutsigbare som i uforutsigbare tider, men når landskapet endrer seg så raskt som nå, modnes markedets behov for selskapets tjenester.  

– Ja, vi opplever en økende interesse for og forståelse av verdien vi tilbyr gjennom våre tjenester, smiler Karoline Sjøen Andersen. 

Hun viser til både det geopolitiske bildet og til norsk politikk hvor det politiske landskapet i store deler av næringslivet oppleves som både uoversiktlig og uforutsigbart. 

– Flere kunder erfarer helt konkrete konsekvenser av de politiske endringene, og de ber oss om støtte til å adressere myndighetsapparatet, utdyper Sara Alvsaker. 

(…)

– Overordnet handler det om å gjøre komplekse tema til noe forståelig og engasjerende. Politikere er også vanlige folk som har behov for informasjon for å kunne ta gode beslutninger. Våre tjenester kan være alt fra å utarbeide høringssvar og pressemeldinger til å identifisere muligheter og strategier for å løfte en sak til politisk debatt. Jeg ser at mange lokale, maritime bedrifter har et stort potensial for å styrke kommunikasjonsarbeidet sitt internt og eksternt. Vi setter oss gjerne ned med hver og en av Maritimt Forums 160 medlemsbedrifter for å diskutere behov og mulige løsninger, smiler Karoline Sjøen Andersen. 

Les hele intervjuet på Maritimt Forum sine nettsider.

Forrige
Forrige

Tverrfaglighet gir nye løsninger

Neste
Neste

Velkommen August og Christian!